54001, м.Миколаїв, вул. Адміральська, 22 +38 068 4404824 [email protected]

Сайт відновлює свою роботу після кібератаки. Інформація в процесі актуалізації.

ВЕРХОВНА РАДА ПРИЙНЯЛА ЗАКОНОПРОЕКТ № 3219 ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ УКРАЇНИ, СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ВИНИКНЕННЮ І ПОШИРЕННЮ КОРОНАВІРУСНОЇ ХВОРОБИ (COVID-19).

17.03.2020

Він передбачає:

• адміністративну та кримінальну відповідальність за порушення режиму обсервації, за умисне зараження коронавірусом;

• можливість піти у відпустку або дистанційну роботу на час карантину;

• надбавки медперсоналу, який бере участь в ліквідації епідемії

• звільнення від пдв на час карантину ввезення ліків, медичного обладнання

Законопроектом з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 серед населення Україн пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України, Податкового кодексу України, Митного кодексу України, Кодексу законів про працю України, законів України «Про торгово-промислові палати в Україні», «Про публічні закупівлі», «Про Державний бюджет України на 2020 рік», «Про відпустки», «Про запобігання корупції»:


1) для оперативного здійснення державою комплексу невідкладних заходів для попередження та лікування коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачається тимчасове:

- проведення закупівлі товарів, робіт та послуг необхідних для попередження та лікування COVID-19 без застосування процедур, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі». Перелік таких товарів, робіт чи послуг та порядок їх закупівлі затверджуються Кабінетом Міністрів України. Проте за результатами такої закупівлі в електронній системі закупівлі замовник оприлюднює звіт про укладені договори, договір про закупівлю та всі додатки до нього, а також звіт про виконання договору;

- стовідсоткова попередня оплата за вищезазначені товари, роботи та послуги;

- звільнення від сплати ввізного мита та ПДВ лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, призначених для запобігання виникнення і поширення COVID-19, перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України. При цьому митне оформлення відповідних товарів здійснюється першочергово, на такі товари допускається подання попередньої або тимчасової декларації та щодо зазначених товарів не справляється плата за виконання митних формальностей поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом;

- встановлення контролю з боку Кабінету Міністрів України за цінами на лікарські засоби, товари медичного призначення та соціально значущі товари;


2) для запровадження комплексу правових норм, спрямованих на захист прав фізичних та юридичних осіб під час карантину та обмежувальних заходів пов’язаних із поширенням COVID-19 передбачається:

- можливість роботи вдома для працівників, державних службовців та службовців органів місцевого самоврядування та можливість надання їм за їх згодою відпустки;

- не включення, у разі встановлення Кабінетом Міністрів України карантину, терміну перебування працівника у відпустці без збереження заробітної у загальний строк, відведений працівнику для відпустки без збереження заробітної плати на рік (що згідно законодавства становить не більше 15 календарних днів на рік);

- надання права власникам змінювати режими роботи органів, закладів, підприємств, установ, організацій, зокрема, щодо прийому та обслуговування фізичних та юридичних осіб з обов’язковим інформуванням населення про це через веб-сайти та інші комунікаційні засоби;

- заборона на скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (на період карантину та на 30 днів після його відміни);

- заборона на нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені) за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги;

- заборона на припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг громадянам України у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі;

- заборона на притягнення до адміністративної відповідальності іноземців та осіб без громадянства, які не змогли виїхати за межі України або не змогли звернутися до територіальних органів/підрозділів Державної міграційної служби України із заявою про продовження строку перебування на території України, у зв’язку із введенням карантинних заходів;

- заборона на примусове виселення із житла та примусове стягнення житла, що належить на праві приватної власності громадянам України під час примусового виконання рішень судів щодо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги;

- заборона на примусове виселення громадян за несвоєчасну оплату житлово-комунальних послуг із жилих приміщень у будинках державного, громадського житлового фонду та житлового фонду соціального призначення;

- віднесення юридичного факту встановлення Кабінетом Міністрів України карантину до форс-мажорних обставин;

- зупинка перебігу строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом (від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення);

- низка заходів, спрямована на захист прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;

- заборона на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;

- відтермінування строків подання декларацій за минулий рік особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, до 1 червня 2020 року та встановлення, що суб’єкти декларування, які у період до 1 червня 2020 року не мали можливості подати відповідну декларацію, або повідомлення про суттєві зміни у майновому стані у зв’язку із встановленням на території їх проживання карантинно-обмежувальних заходів, звільняються від відповідальності за несвоєчасне подання такої декларації чи повідомлення;


3) надано доручення КМУ у тижневий термін встановити додаткові доплати до заробітної плати медичним та іншим працівникам, які безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації захворювання серед людей на COVID-19 у розмірі до 200 відсотків заробітної плати на період здійснення заходів щодо запобігання виникнення і поширення COVID-19, до завершення виконання цих заходів, а також доплат окремим категоріям працівників, які забезпечують основні сфери життєдіяльності;


4) встановлено адміністративну відповідальність за порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними захворюваннями (накладення штрафу на громадян від 1000 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб - від 2000 до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);


5) встановлено адміністративну відповідальність за неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про проведені відповідно до цього закону публічні закупівлі (накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб від 700 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);


6) підвищено кримінальну відповідальність за порушення санітарних правил і норм щодо запобігання інфекційним захворюванням (зі штрафу до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арешту на строк до 6 місяців, або обмеження волі на строк до 3 років підвищено до

штрафу від 1000 до 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, або арешту на строк до 6 місяців, або обмеження волі на строк до 3 років, або позбавленням волі на строк до 3 років);


7) надано доручення Кабінету Міністрів України у дводенний строк з дня набрання чинності цим Законом забезпечити прийняття наступних нормативно-правових актів та подання на розгляд Верховної Ради України наступних законопроектів:

- щодо недопущення припинення надання житлових субсидій на період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням COVID-19;

- щодо призначення житлової субсидії на наступний період для всіх без виключення домогосподарств, які отримували житлову субсидію у попередньому періоді, без їх звернення,

- щодо розширення кола отримувачів житлових субсидій у зв'язку із встановленням карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням COVID-19;

- щодо реєстрації безробітного з першого дня після подання особою, яка шукає роботу, заяви про надання статусу безробітного, та призначення допомоги по безробіттю з першого дня після реєстрації безробітного;

- щодо призупинення обов'язку виконання основного зобов’язання, виконання якого забезпечене іпотекою, та недопущення звернення стягнення на предмет іпотеки на період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням COVID-19;


8) надано доручення у дводенний строк розробити та внести на розгляд Верховної Ради України комплексний законопроект щодо економічного та соціального захисту населення на час встановлення карантину, в тому числі з використанням заходів впливу адміністративного та кримінально-правового характеру.

 

ПОДІЇ

22 листопада 2024 року о 10 годині відповідно до розпорядження голови обласної ради від 20 листопада 2024 року №287-р  проведено двадцять п’ята позачергова сесія Миколаївської обласної ради восьмого скликання.

 19 листопада об 11.00 відбулось засідання постійної комісії обласної ради з питань спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області, житлово-комунального господарства, капітального будівництва та архітектури

18 листопада об 11.00 відбулось засідання постійної комісії обласної ради з питань захисту прав і свобод людини, законності і правопорядку, антикорупційної та регуляторної політики, регламенту, депутатської діяльності та етики, комунікативної політики

 15 листопада об 10.00 відбулось засідання постійної комісії обласної ради з питань науки і освіти, інновацій, молоді, сім'ї і спорту, культури та духовності

Tabunschik
Голова обласної ради Табунщик
Антон Вікторович 
підписатись на розсилку